Model

Mega Vario 680

Půdorys obytné vestavby Mega Vario 680

58 965 € včetně 21% DPH

Cena za model se základní sériovou výbavou

Model je vyráběn na platformách MAN-TGE / VW-Crafter / MB-Sprinter.
Jedná se o „důchodcovskou“ variantu s oddělenými podélnými postelemi se schůdky uprostřed. Z těchto oddělených postelí  lze vytažením roštu udělat letiště  a pak je obdélníkového půdorysu se šířkou 180cm a délkou 200cm na obou stranách. Schůdky jsou velmi zajímavě řešeny a slouží zároveň jako skříňky, ale mohu být i zasunuté v bocích a pak je větší garáž. Toto řešení se dá velmi špatně popsat a je lepší zhlédnout video na Youtube kanálu. Rozhodně je toto řešení zajímavou variantou pro ty, kteří chodí v noci na malou častěji než často.  Celá postel není elektrická a jedná se vlastně o pevnou roštovou postel, takže je omezenější možnost využití garáže, která je ale i tak velmi prostorná.
Auto má své výhody i nevýhody. Mezi nevýhody bych zařadil dlouhý rozvor 4,5 metru, takže poloměr otáčení je větší než u Fiatů a Peugeotů a pokud přejíždíte nějaké nerovnosti, tak je díky delšímu rozvoru nižší světlá výška. Celkově je  karoserie MAN/VW o nějakých 10cm užší, než zmíněné Fiaty/Peugety, takže životní prostor je nepatrně stísněný a snad poslední nevýhodou je neexistence aretace otevřených zadních křídlových dveří, takže při silnějším větru se sami zavřou. Tím bych ale ukončil výčet nevýhod a jdeme na výhody. Velkou výhodou je velká zadní postel. Další výhodou je elegance tohoto vozidla. Co ale považuji na naprostou bombu, je jízdní komfort. To auto se strašně příjemně ovládá, výhled je jak z autobusu, velmi dobrá ergonomie kabiny, nízká spotřeba, kvalitně zpracovaný podvozek. Zkrátka jízda s Manem nebo Craftrem je o dva levely jinde, ale samozřejmě je i dražší. Koupelna, kuchyňka a další jsou stejné ve všech našich modelech na všech platformách.

Když už jsem nahoře napsal, že to máme i na platformě Mercedes Sprinter, tak musím dodat poznámku, že Sprinter se na rozdíl od MAN/VW nevejde váhově do kategorie M1 (do 3500kg) a je tedy nutnost jej brát ve čtyřtunové variantě se všemi důsledky (Mýto, STK, ŘP skupiny C atd.).

  • MAN TGE 2,0 103kW/140PS Euro6 D-Temp
  • MAN TGE 2,0 130kW/177PS Euro6 D-Temp
  • VW Crafter 2,0 103kW/140PS Euro6 D-Temp
  • VW Crafter 2,0 130kW/177PS Euro6 D-Temp

    Popis všech platforem pro model
    Mega Vario 680 ×

    MAN TGE 2,0 103kW/140PS Euro6 D-Temp

    Platforma MAN TGE 103kW Euro 6 D-Temp  se používá zásadně pro modely Re-Aktiv a Vario. Nově vyvinutý motor, který je stejný jako pro VW Crafter, ale má zcela odlišnou konstrukci než měl motor 2,0 vyráběný do roku 2017 ve VW Crafter předchozí generace. Jedná se o dlouhou a vysokou karoserii. Celková délka je 6800mm a výška cca 2840mm. Rozvor náprav je 4500mm. Celkově se toto auto vejde s odřenýma ušima  do 3500kg, tedy ŘP skupiny B. Hlavní výhodou jsou dokonalé jízdní vlastnosti, výhled jak z autobusu, velmi dobrý jízdní pocit, velmi dobrá spotřeba. Nevýhodou je právě dlouhý rozvor, který při nerovnostech snižuje světlou výšku a zvětšuje poloměr otáčení. Celkově je vnitřní prostor užší a z hlediska vestavby jsou zde lehké kompromisy, nemající vliv na funkci. Tato platforma lze objednat i s automatickou převodovkou a je to velmi častá volba od zákazníků. Je zde i možnost originální 4x4, ale zde narazíme na váhové limity a vnitřní obytný prostor se sníží o 10cm, takže na pouhých 180 cm.

    ,

    MAN TGE 2,0 130kW/177PS Euro6 D-Temp

    Platforma MAN TGE 130kW Euro 6 D-Temp  se používá zásadně pro modely Re-Aktiv a Vario. Nově vyvinutý motor, který je stejný jako pro VW Crafter, ale má zcela odlišnou konstrukci než měl motor 2,0 vyráběný do roku 2017 ve VW Crafter předchozí generace. Jedná se o dlouhou a vysokou karoserii. Celková délka je 6800mm a výška cca 2840mm. Rozvor náprav je 4500mm. Celkově se toto auto vejde s odřenýma ušima  do 3500kg, tedy ŘP skupiny B. Hlavní výhodou jsou dokonalé jízdní vlastnosti, výhled jak z autobusu, velmi dobrý jízdní pocit, velmi dobrá spotřeba. Nevýhodou je právě dlouhý rozvor, který při nerovnostech snižuje světlou výšku a zvětšuje poloměr otáčení. Celkově je vnitřní prostor užší a z hlediska vestavby jsou zde lehké kompromisy, nemající vliv na funkci. Tato platforma lze objednat i s automatickou převodovkou a je to velmi častá volba od zákazníků. Je zde i možnost originální 4x4, ale zde narazíme na váhové limity a vnitřní obytný prostor se sníží o 10 cm, takže na pouhých 180 cm.

    ,

    VW Crafter 2,0 103kW/140PS Euro6 D-Temp

    Platforma VW Crafter 103kW Euro 6 D-Temp  se používá zásadně pro modely Re-Aktiv a Vario. Nově vyvinutý motor, který je stejný jako pro MAN TGE, ale má zcela odlišnou konstrukci než měl motor 2,0 vyráběný do roku 2017 ve VW Crafter předchozí generace. Jedná se o dlouhou a vysokou karoserii. Celková délka je 6800mm a výška cca 2840mm. Rozvor náprav je 4500mm. Celkově se toto auto vejde s odřenýma ušima  do 3500kg, tedy ŘP skupiny B. Hlavní výhodou jsou dokonalé jízdní vlastnosti, výhled jak z autobusu, velmi dobrý jízdní pocit, velmi dobrá spotřeba. Nevýhodou je právě dlouhý rozvor, který při nerovnostech snižuje světlou výšku a zvětšuje poloměr otáčení. Celkově je vnitřní prostor užší a z hlediska vestavby jsou zde lehké kompromisy, nemající vliv na funkci. Tato platforma lze objednat i s automatickou převodovkou a je to velmi častá volba od zákazníků. Je zde i možnost originální 4x4, ale zde narazíme na váhové limity a vnitřní obytný prostor se sníží o 10 cm, takže na pouhých 180 cm.

    , a

    VW Crafter 2,0 130kW/177PS Euro6 D-Temp

    Platforma VW Crafter 130kW Euro 6 D-Temp  se používá zásadně pro modely Re-Aktiv a Vario. Nově vyvinutý motor, který je stejný jako pro MAN TGE, ale má zcela odlišnou konstrukci než měl motor 2,0 vyráběný do roku 2017 ve VW Crafter předchozí generace. Jedná se o dlouhou a vysokou karoserii. Celková délka je 6800mm a výška cca 2840mm. Rozvor náprav je 4500mm. Celkově se toto auto vejde s odřenýma ušima  do 3500kg, tedy ŘP skupiny B. Hlavní výhodou jsou dokonalé jízdní vlastnosti, výhled jak z autobusu, velmi dobrý jízdní pocit, velmi dobrá spotřeba. Nevýhodou je právě dlouhý rozvor, který při nerovnostech snižuje světlou výšku a zvětšuje poloměr otáčení. Celkově je vnitřní prostor užší a z hlediska vestavby jsou zde lehké kompromisy, nemající vliv na funkci. Tato platforma lze objednat i s automatickou převodovkou a je to velmi častá volba od zákazníků. Je zde i možnost originální 4x4, ale zde narazíme na váhové limity a vnitřní obytný prostor se sníží o 10 cm, takže na pouhých 180 cm.

    • Délka: 6 830 mm
    • Šířka: 2 040 mm
    • Výška vnější: 2 840 mm
    • Výška vnitřní: 1 920 mm
    • Celková přípustná hmotnost: 3 500 kg
    • Hmotnost prázdného vozidla: 3 130 kg (v závislosti na výbavě)
    • Doložnost: 370 kg (v závislosti na výbavě)
    • Počet míst na jízdu: 4
    • Počet lůžek: 2 - 4

    Sériová výbava podvozku

    • ABS
    • ESP
    • asistent bočního větru
    • asistent rozjezdu do kopce
    • nádrž na 75 l nafty a 18 l AdBlue
    • el. okna
    • el nastavení zrcátek -konvex
    • servo
    • imobilizer
    • 2x zaklapávací klíček s dálkovým centrálním zamykáním
    • příprava na rádio
    • 2x airbag s vypínatelným airbagem spolujezdce
    • otočné přední sedačky
    • klimatizace manuální kabinová
    • plnohodnotná rezerva
    • mlhovky s přisvětlováním do zatáček

    Sériová výbava vestavby

    • rámové výklopné okno Seitz levé zadní boční v ložnici
    • rámové výklopné okno Seitz v jídelně
    • rámové výklopné okno Seitz v posuvných dveřích
    • střešní okno 70×50 nad kuchyní
    • střešní okno 40×40 v ložnici
    • střešní okénko v koupelně
    • Okapová lišta posuvných dveří s LED osvětlením
    • venkovní sprcha na levém boku
    • cenkovní vývod na TV, 12V a 230V na pravém boku
    • venkovní vývod na plyn (např. pro gril)
    • 90 l nádrž na pitnou vodu
    • tlakové čerpadlo na vodu s vyrovnávací nádobou
    • 97 l nádrž na odpadní vodu
    • kazetové WC s pojízdnou nádrží
    • topení plynové Truma Combi 4 s 10 l boilerem
    • Monocontrol regulátor na LPG Truma s Crash senzorem.
    • Skříňka na 2x 11 kg PB lahev s odvětráváním
    • kompresorová 90 litrová lednice Dometic s otevíráním z obou stran
    • plná izolace všech ploch 25mm
    • izolace všech neforemných míst a sloupků 6 mm
    • izolace koupelny. stropu  a podlahy
    • Remis moskytiéra v posuvných dveřích
    • střešní okénko v koupelně
    • všechna boční i  střešní okna včetně zatemnění a moskytiér
    • kuchyňský dřez Dometic včetně dvou vařičů a komfortním piezozapalováním
    • zdarma volba materiálů na potahy, nábytek, čalounění a podlahu
    • čalounění bočních a zadních dveří
    • 4x 230 V zásuvky po celém vozidle
    • 5x 12 V přípojka
    • 2x USB dobíjecí zásuvka
    • 230 V venkovní přípojka pro připojení na nabíjení
    • 7x  LED osvětlení interieru rozložené v nábytku.
    • Elektroblok Shaudt 208S s dobíječkou a pojistkami
    • Nástavbová AGM baterie 95 Ah

    Obytný prostor

    Obytný prostor je kromě kvalitního zpracování i velmi prakticky vyřešený. Překvapí vás množství odkládacích prostor, botník pod vyvýšenou podlahou, odkládací schránky na méně požívané drobnosti pod podlahou (pod stolkem). Veškeré šuplíky jsou s již snad všude samozřejmou, dojezdovou automatikou. Velmi dobré jsou použité panty všech horních skříněk „BLUM“, které jsou zárukou bezporuchovosti. Ve všech modelech máme otočné přední sedačky v základní výbavě. Hodný ocenění je i rozměrný dvojitý rozkládací stolek, který lze přestavět na třetí lůžko. Má „useknutý“ roh, aby bylo možné i za jízdy jít z kabiny řidiče utřít potomkovi nudli u nosu a nebo zavřít zapomenutou otevřenou skříňku, popřípadě dojít řidiči do lednice pro nealko.
    Nábytek z CPL voděodolného materiálu, který je vysoce odolný proti poškrábání a na jeho poškození potřebujete buďto hyperaktivní děti s kladívkem, a nebo skutečně nešetrné zacházení.  Čtenáři ocení velmi praktickou LED lampičku umístěnou přímo nad otočnými sedadly, pod kterou je dobře vidět na čtení.

    Kuchyňka

    Kuchyňka bývá obvykle slabším místem vestaveb a proto je potřeba, aby výrobce vytvořil na co nejmenším prostoru možnost plnohodnotného využití. Megamobil použil společný dřez s dvouvařičem z nerezové oceli, zakrytý oddělenou (rozpůlenou) skleněnou deskou z tvrzeného skla.
    Dvouvařič je vybaven piezoelektrickým zapalováním a odpadá tedy každodenní hledání sirek nebo zapalovače. Tím, že je monoliticky spojený s dřezem není problém, když vám při vaření uteče trochu omáčky z hrnce, neboť uteče maximálně do dřezu. „Kuchařky domácí“ jistě ví o čem je řeč a není tedy potřeba toto dál rozvádět. Pracovní desku kuchyňské linky je možné po levé straně rozšířit o výsuvný modul. V kuchyňské lince je integrováno celkem 5 zásuvek, lépe řečeno skříněk na příbory, nádobí a všechny ty další nesmysly s automatickým dojezdem. Nově máme venkovní vysouvací stolek, abyste měli při ranním posezení na schůdku kam položit kávičku.
    Lednice je v tomto modelu možná jenom jedna a to Dometic s otevíráním z obou stran. Jedná se o kompresorovou lednici běžící pouze na 12V. Díky tvaru karoserie MAN/VW/MB není možno prozatím použít jiný model lednice.

     

    Nevýhodou velké lednice je také to, že přicházíte o další úložný prostor. Rozhodně ale vyzkoušíme obě varianty v praxi a třeba časem dojdu k tomu, že nemám pravdu.

    Koupelna + WC

    Prostorná sprcha, kde se osprchuje i prostorově výraznější jedinec  je snad největší pýchou Megamobilu. Má vlastní, patentovaný a přitom velmi jednoduchý systém. Koupelna je přístupná přes lamelové zašupovací dveře na magnet a nezabírají tedy prostor v uličce. To by ještě nebylo nic světoborného, ale po vstupu do toalety si můžete vybrat, zda chcete použít WC a umyvadlo (v tom případě akrylátové průhledné dveře zakrývají stěnu se sprchovou baterií), a nebo zda se chcete sprchovat (akrylátové dveře zakryjí celou toaletu a koupelnu). Ocitnete se tedy ve velmi prostorném sprchovém koutě, kde jednu stranu tvoří průhledné „sklo“, druhou tvoří lamelové dveře, třetí stranu tvoří akrylátová bílá stěna a čtvrtou stranu stěna nábytku s voděodolným povrchem. Po všech stěnách tak stéká voda do vaničky a nehrozí tedy potopa v karavanu, pokud si ze sprchy neděláte akvárium. No a co je hlavní, vše je bez látkové zástěny, ze které má mnoho karavanistů takové trauma, že se raději nesprchuje a nebo jezdí jenom do lázní. Samozřejmostí je kazetové WC se splachováním, skříňka pod a nad umyvadlem a zrcadlo, které vám řekne, kdo je na světě nejkrásnější. Protože na všechny námi objednané vozy necháváme již ve výrobě dávat příplatkovou venkovní sprchu, můžete se v létě sprchovat krásně venku.

    Spaní

    • Model Mega Vario 680 má podélné spaní s oddělenými postelemi s možností spojení o rozměrech 200 cm x 180 cm.
    • Praktické prostorné odkládací skříňky nad postelí na obou stranách
    • V základní ceně je rámové, výklopné okno na levé straně ložnice. Pravé se dodává za příplatek stejně tak jako zadní, ale pokud tam dáte zadní okna, tak na nich budete pouze okopávat a ničit polštářem či peřinou roletky a moskytiéry. Pokud je tam chcete, nemáme s tím žádný problém.
    • Nad spaním je výklopné okno 40×40 cm se zatemněním a moskytiérou.
    • Celá ložnice je kompletně izolovaná a polstrovaná a nebudete vám tedy při venkovní teplotě -20 °C přimrzat peřina k zadním dveřím.
    • Na pohodlné spaní klade Megamobil velký důraz a dokladem jsou extra kvalitní matrace s paměťovou vrstvou, na které se budete vyloženě těšit.
    • V případě, že jste doma nafasovali vnouče a nebo nedejbože sebou máte děti vlastní, vyspíte se na zadním letišti pohodlně ve třech. Pokud jste na fasovali dvě vnoučata a nebo máte doma křiklouny dva, můžete vpředu rozložit místo stolku další postel a nebo si můžete koupit spací vak nad přední sedačky a nebo…